16 בינואר 2014

הדברים המדהימים ביותר שתעשי

ראשית הכי חשוב לי לומר לך - יהיה בסדר. את עכשיו מפחדת, אולי עצובה. את שומרת סודות ומתמודדת לבד עם מפלצות מאיימות, אבל זה עוד יהיה בסדר.

את מוקפת חברים וחברות, אבל נשמרת. הלוואי שיכולתי לשנות רק את הדבר הקטן הזה: שתפי. דברי. ספרי לאנשים שאוהבים אותך מה קורה לך. הם אולי לא תמיד יבינו, אבל הם שם והם רוצים בטובתך.
אם מישהו גורם לך להרגשה שכדי להיות בחברתו את צריכה להפוך למישהי אחרת, הוא אינו ראוי למאמץ
.
אל תיתני לעצמך להיות בודדה. שמרי על קשר הדוק ופתוח עם חברותייך הטובות. אלו שאִתן את מרגישה אמיתית, אהובה ומוערכת. אלו שאפשר לספר להן הכול. שמרי אִתן על קשר אמיתי ולא וירטואלי. ספרי להן מה מדאיג ומעסיק אותך. דרך העיניים שלהן תוכלי לראות את הצרות שלך אחרת, להרגיש שותפות גם לדברים הכי משונים וקטנים. ותהיי גם את עבורן מראה מקבלת, אוהבת ללא תנאי, תומכת ולא שיפוטית. חברות יהיו תמיד המצפן והמפה לדרך של חייך
.

למדי לאהוב את הגוף שלך. האמיני לי, את לא פגומה, שמנה או מכוערת כפי שנדמה לך. ואף גבר שייגע בך לא יחליף את האישור הפנימי שלך, שהגוף שלך נפלא ומופלא כפי שהוא.
את עוד תלמדי להודות לו, להפיק ממנו הנאה. הוא יהיה המְכל והכלי של הדברים המדהימים ביותר שתעשי. הוא יוליך אותך בשבילים לנופים מדהימים, הוא יהיה הדרך שלך לחוש רוך ועונג, הוא יביא לעולם ילדים יפהפיים עם האיש שיאהב אותך כפי שטוב ונכון ומגיע לך.
סמכי עליו, על הגוף. הוא יודע מתי נעים לו, מתי מפחיד, מתי את שבעה או רעבה באמת, מתי מגע מעורר התרגשות נעימה ומתי כיווץ ורתיעה. למדי להקשיב לו ולכבד אותו, וליהנות ממנו. ליהנות! זה לא רק מותר לך, זה אפילו חשוב!

עכשיו, בגיל 13 המטורף, יש מקום אחד שבכל פעם שאת דורכת בו הגוף שלך מורה לך לברוח. את מרגישה את הקור בקצות האצבעות, את הזיעה הקרה. הבטן מתהפכת לך. כשתלמדי פיזיולוגיה תדעי לתת שם לכל התחושות האלה. תדעי מה מפעיל אותן וגם מה עוזר להפסיק. אבל מה שאני רוצה שתדעי כבר היום זה להקשיב להן. קומי, עמדי, וברחי. לכי הרחק הרחק מהמקום שבו את מרגישה כך, ואל תחזרי. הגוף החכם שלך יודע, הוא צודק. הקשיבי לו.